منسف / MANSAF



my first mansaf :)
Am lasat orezul o jumatate de ora in apa calda. (o cana de orez); l-am strecurat si l-am calit cateva secunde intr-un pic de ulei. Apoi am adaugat apa calda cantitate dubla fata de orez ( deci 2 cani ), sare. Sofran nu am pus ca nu am avut. Se lasa orezul la fiert la foc mic pana scade apa. Daca nu e fiert se mai adauga apa calda. ( reteta spune sa se fiarba orezul cu apa si cand acesta incepe sa fiarba sa se adauge un pic de ulei, dar mie imi place mai mult orezul facut asa)
Nu se amesteca in orez !!
Se fierbe carnea (cu tot cu os) cu condimente: piper, cardamon, scortisoara, foi de dafin, o ceapa. Nu se arunca apa in care fierbe carnea! Aceasta se amesteca cu iaurtul . P
entru fiecare cana iaurt, 2 ½ cani zeama carne – se pune la fiert. Se adauga piper alb, sofran ( eu nu am pus), un cub magi sau daca aveti 1 lingurita baharat. Cand fierbe iaurtul se adauga carnea si se mai lasa la fiert impreuna.
Servire:
Pe un platou se pune o lipie subtire (shark ) . Aceasta se unge cu iaurtul, peste se pune orez, apoi bucatile de carne…se toarna iaurtul peste …se decoreaza cu migdale, muguri de pin, patrunjel verde….
Iaurtul care se foloseste la mansaf este unul special, numit jameed. Eu am folosit iaurt simplu si a iesit foarte bun pentru prima incercare.

......................................

be alnesbeh la alrice
-esta5demi al roz almasri meshan ytmasak m3 al laban
-bten2a3i alroz fe may so5neh w rashet male7 she robe3 sa3a
-betsafeh w bet7o6eh fe al6anjara w betdefi la kol kas roz kas w robe3 may w rashet male7 w shwyet 3osfoer meshan ya3teh lon asfar, azka w ba3ed hek bs y3'li defi she ma3l2tain zet nabati w otrokeh ythadda 3la nar hadyeh

alla7em, yofadalla7em fe 3admoh
-oslo2eh m3 basaleh w felfel asawed w wara2 3'ar w shwyet hail w shwyet2rfeh, w beddo she sa3a w nos la sa3tain fe al6anjara al3adyeh w she sa3a w robe3 fe al6'3'e6

alaban
ana basta3mel jameed sa2el 7allal almasa2el
-la kol kas jamed sa2el beddo kasten w nos mn mar2et alla7meh ba3ed ma tsafeha w btotrokehom y3'lo m3 rshet male7 w felfel abyad shwy w 3osfor w moka3ab maji w bs y3'lo defi 26a3 alla7meh w 5allyehom y3'lo m3 ba3ed

ta7der almansaf:
betjebi alseder w bt7o6i feh 5obez alshrak almsharab be al laban w btoskobi al roz w betseffi 3la wejho al la7meh w betzayneh be alsnobar w al loz w rshet b2dones mafrom 7sab alra3'beh w btsharbi laban w btakli m3 basl shra2e7 aw m5allal aw basal a5dar w betsawreh w btnazleh hon w sa7tain m3 altawfe2


Contessa's recipe - from mahjoob.com

No comments: